Wdrożenie systemów zarządzania

Wdrożenie systemów zarządzania

Informujemy, że nasze usługi doradcze są realizowane tradycyjnie, czyli poprzez bezpośrednie spotkania z Klientami. Niemniej jednak, w odpowiedzi na dynamiczny rozwój technologiczny i biorąc pod uwagę potrzeby naszych Klientów, w tym także sytuację epidemiczną w kraju, wprowadziliśmy możliwość korzystania z naszych usług w formie e-learningu oraz wideo-konferencji, które korzystają z najnowszych technologii.

ISO 9001:2015

ISO 9001:2015 jest normą jakościową wprowadzoną przez Międzynarodową Organizację ds. Standaryzacji w 2015 roku. Określa ona wymagania, które powinien spełniać System Zarządzania Jakością w danej organizacji. Jej głównym celem jest zrozumienie i spełnienie oczekiwań klienta, czyli jego potrzeb wobec usług i produktów danej organizacji. Jej zadaniem jest również przyjęcie podejścia procesowego przez daną organizację, dostarczenie wyników skuteczności procesów oraz ich stałe doskonalenie bazując na obiektywnych danych.

Wdrażanie ISO 9001:2015

Przedsiębiorstwa, które pragną uzyskać lub utrzymać certyfikat Systemu Zarządzania Jakością wg wymagań ISO 9001:2015 muszą spełnić szereg wymagań, które zostały jasno określone:

  • zorientowanie działalności na klienta,
  • przywództwo,
  • zaangażowanie ludzi,
  • podejście procesowe,
  • systemowe podejście do zarządzania,
  • ciągłe doskonalenie,
  • rzeczowe podejście do podejmowania decyzji,
  • zarządzanie poprzez identyfikację ryzyk i szans,
  • wzajemne korzyści w stosunkach z dostawcami.

Norma ISO 9001:2015 została stworzona na podstawie normy ISO 9001:2008, którą znacznie rozbudowała oraz zoptymalizowała. Spośród najważniejszych różnic pomiędzy nimi należy wymienić:

  • zwiększenie zaangażowania kierownictwa firmy w opisane procesy,
  • nastawienie na cele i określanie drogi do ich realizacji,
  • zwiększenie elastyczności Systemu Zarządzania Jakością,
  • określanie kontekstu organizacji,
  • identyfikację oraz ocenę ryzyk i szans
  • zwrócono uwagę na produkty, usługi i procesy realizowane dla zewnętrznych klientów.

ISO 14001

Systemy Zarządzania ISO dzielą się na wiele różnych rodzajów. Jesteśmy od tego, aby pomóc je Państwu wdrożyć. Mamy w tym zakresie duże doświadczenie i chętnie podzielimy się nabytą wiedzą. Naszą ofertę kierujemy do klientów biznesowych, którzy mogą w dowolnym momencie skorzystać z usług konsultingowych. Jedną z proponowanych ofert są szkolenia ISO 14001:2015 oraz kompleksowe wdrażanie tego systemu zarządzania środowiskowego. Pracują nad tym specjaliści, dlatego z łatwością wytłumaczą zainteresowanym poszczególne etapy certyfikacji ISO 14001, a także zajmą się ich wdrożeniem w Państwa firmie.

Wdrożenie ISO 14001:2015 – umiejętne sformułowanie polityki oraz celów

Norma ISO 14001:2015 ma charakter uniwersalny, dlatego może być zastosowana praktycznie w każdej firmie i organizacji. Wdrażanie jej jest korzystnym rozwiązaniem, ponieważ opiera się na umiejętnym formułowaniu polityki oraz celów. Nasi klienci biznesowi nie mają z tym żadnych trudności, w związku z czym opinie o prowadzonych przez nas wdrożeniach i szkoleniach są bardzo pochlebne, a ich cena przystępna. Polityka oraz cele będą sformułowane w oparciu o aktualne przepisy prawne, a więc pod tym kątem nie będzie dochodziło do żadnych nieporozumień.

Samodzielne wdrożenie ISO 14001:2015 często dla firmy jest skomplikowanym wyzwaniem, więc zachęcamy Państwa do skorzystania z naszych fachowych usług. Do każdego klienta podchodzimy rzetelnie i z pełnym profesjonalizmem. Certyfikacja ISO 14001:2015 przebiega pomyślnie i bardzo sprawnie. Podczas doradztwa otrzymają Państwo istotne informacje na temat wpływu prowadzonej przez Państwa działalności na środowisko naturalne. Audyt ISO 14001:2015 jest w tej kategorii nieoceniony, ponieważ pomaga wyeliminować wszelkie błędy.

ISO 45001:2018 Occupational health and safety management systems ‒Requirements with guidance for use została wprowadzona do zbioru Polskich Norm jako PN-ISO 45001:2018-06 Systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy ‒ Wymagania i wytyczne stosowania.

PN-ISO 45001:2018-06 zastąpiła:

  • PN-N-18001:2004 Systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy ‒ Wymagania;
  • PN-N-18004:2001 Systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy ‒ Wytyczne;
  • PN-N-18011:2006 Systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy ‒ Wytyczne audytowania.

Norma PN-ISO 45001 określa wymagania dotyczące systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy oraz wytyczne jej stosowania. Ma ona za zadanie zapewnić zakładom pracy bezpieczne i zdrowe miejsca pracy, przez zapobieganie urazom i dolegliwościom zdrowotnym związanym z pracą.

Jakie korzyści dla organizacji niesie ze sobą nowa norma? 

  • spadek liczby osób zatrudnionych w warunkach narażenia na czynniki szkodliwe;
  • zmniejszenie liczby wypadków przy pracy oraz zachorowań, co przekłada się na zmniejszenie absencji i rotacji pracowników;
  • obniżenie ogólnych kosztów;
  • zmniejszenie kosztów składek ubezpieczeniowych;
  • szybkie reagowanie na problemy związane z przestrzeganiem przepisów prawnych;
  • rozwijanie w organizacji pozytywnej kultury dotyczącej zdrowia i bezpieczeństwa;
  • zapewnienie pracownikom aktywnej roli w kwestiach BHP.

Procedura akredytacyjna to przede wszystkim ocena spełniania przez szpital standardów akredytacyjnych. W ramach przeglądu audytorzy oceniający szpital mają prawo:

  • wstępu na jego teren,
  • prawo wglądu do dokumentacji medycznej w sposób uniemożliwiający identyfikację pacjenta,
  • a także prawo wglądu do innej dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia przeglądu, w tym do dokumentacji dotyczącej pracowników oraz struktury organizacyjnej i zasad funkcjonowania podmiotu (regulaminy, instrukcje, procedury),
  • a także prowadzenia wywiadów z pracownikami i pacjentami. 

    Szpital, który decyduje się na proces akredytacji musi wypełnić wniosek  i wysłać go do Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia. Wizytatorzy oceniają szpital przez trzy dni. Miano szpitala akredytowanego uzyskuje placówka spełniająca co najmniej 75 procent wymaganych standardów, jednak nawet przy spełnieniu 70 – 74 procent szpital otrzymuje akredytację warunkową na okres jednego roku. Z przeglądu jest sporządzany raport, do którego szpital może wnieść zastrzeżenia w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania. Na podstawie wyników przeglądu Rada Akredytacyjna CMJ dokonuje punktowej oceny spełnienia poszczególnych standardów i przedstawia swoje stanowisko Ministrowi Zdrowia, a ten nadaje szpitalowi tytuł szpitala akredytowanego lub nie. Procedura akredytacyjna jest odpłatna.  

    Czytaj więcej na Prawo.pl:
    https://www.prawo.pl/zdrowie/akredytacja-szpitala-obowiazek-zbierania-i-analizy-danych,243355.html

Co to jest certyfikat FSC® i PEFC?

Forest Stewardship Council® (FSC®) oraz Programme for the Endorsement of Forest Certification (PEFC) są największymi międzynarodowymi programami certyfikacji w przemyśle drzewnym.

Unia Europejska od 2002 roku za priorytetowe uznaje zwalczanie obrotu nielegalnie pozyskanym drewnem. Zgodnie z Rozporządzeniem UE nr 995/2010 z 20 października 2010 roku każdy producent i dystrybutor drewna i produktów z drewna, po raz pierwszy wprowadzający wyroby na polski rynek, musi wdrożyć system zasad należytej staranności obejmujący procedury i środki służące m.in. identyfikacji źródła pochodzenia drewna i oceny ryzyka. Jego brak grozi poważnymi konsekwencjami finansowymi.

Przystąpienie do programu certyfikacji wg międzynarodowego standardu FSC® jest jednym ze sposobów na spełnienie tych wymogów.